انتقاد اردوغان از جنایات اسرائیل و هشدار درباره فاجعه انسانی

انتقاد اردوغان از جنایات اسرائیل و هشدار درباره فاجعه انسانی

رئیس‌جمهور ترکیه عنوان کرد که نتانیاهو در تلاش است تا با تمام امکانات جنگ را در منطقه گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اظهار کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و اعضای کابینه‌اش در تلاش هستند تا با استفاده از تمامی ابزارهای موجود، جنگ را در منطقه گسترش دهند.

این سخنان اردوغان در دیدار با نمایندگان برخی از مؤسسات فکری و عمومی در ایالات متحده، در حاشیه نشست‌های هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، مطرح شد.

اردوغان بیان کرد که کشورش از نزدیک جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که از هفتم اکتبر آغاز شده، پیگیری می‌کند.

وی افزود که دو سوم غیرنظامیانی که جان خود را در حملات این رژیم از دست داده‌اند، زنان و کودکان بوده‌اند و تعداد کشته‌شدگان بیش از ۴۱ هزار نفر است.

اردوغان ادامه داد که یک فاجعه انسانی در غزه رخ داده و ۱.۹ میلیون نفر آواره شده‌اند و ۷۰ درصد منابع آب و ۷۵ درصد نانوایی‌های این منطقه تخریب شده‌اند؛ همچنین ۹۵ درصد از مراکز بهداشتی به صورت جزئی یا کلی آسیب دیده‌اند.

وی همچنین اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰۰ هزار خانه را به‌طور جزئی تخریب کرده و ۸۰ هزار خانه غیرقابل سکونت شده‌اند. دسترسی به آب تمیز تقریباً غیرممکن شده و بیماری‌هایی همچون هپاتیت و فلج اطفال به سطح خطرناکی رسیده‌اند.

اردوغان اعلام کرد که اولویت ترکیه تضمین آتش‌بس دائمی و ارسال بدون مانع کمک‌های انسانی به غزه است.

وی همچنین بر ضرورت اقدام جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از تلاش‌های نتانیاهو در گسترش جنگ در منطقه و افزایش فشارها بر رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از ارتکاب جنایات بیشتر تاکید کرد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش به مبارزه با تروریسم پرداخت و گفت: «مبارزه ما علیه گروه‌های تروریستی برای امنیت ترکیه و منطقه است.»

وی افزود: «ما از تمامیت ارضی همسایگانمان، سوریه و عراق، حمایت می‌کنیم و با تمام قوا در برابر تمامی تهدیداتی که از خاک این کشورها علیه کشورمان صورت می‌گیرد، مبارزه می‌کنیم.»

کد خبر 6233734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha